راهنمای حوله : روانشناسی رنگ

12 اردیبهشت 1398

هنگامی که صحبت از برنامه توسعه کسب و کار به میان می آید، رنگ مربوط به لوگو، دکوراسیون داخلی، وبسایت یا کاتالوگ شما مورد توجه زیادی قرار می گیرد. رنگ تاثیر زیادی بر چگونگی دیدن دنیای اطراف ما دارد. از جمله چگونگی درک کسب و کار های جدید و تازه تاسیس.

رنگ حوله ای که در اختیار مشتریتان قرار می دهید تاثیر زیادی بر ذهنیت او به جای خواهد گذاشت. از تحقیقات و تجربیات، ما می دانیم که رنگ های مختلف چگونه درک می شود. در زیر رنگ هایی را ذکر کرده ایم و رنگ مناسب هر کسب و کار را شرح داده ایم:

 

 

آبی: "مورد علاقه ترین رنگ بین مردم" . احساس (قابل اعتماد بودن) و (صداقت داشتن) را منتقل می کند و همچنین آرامش بخش ترین رنگ است. در طبیعت ما مقدار زیادی از آن را در آسمان و اقیانوس ها می بینیم.

کاربرد: مجموعه های ورزشی - اپلیکیشن ها - محصولات بهداشتی - شرکت های مسافرتی و ...  (مناسب محصولات آشپزی و خوراکی نیست)

 

زرد: این رنگ برای جلب توجه، ایجاد خوشبینی و دید مثبت استفاده می شود و در تحریک فرایند های ذهنی کاربرد دارد. اما این رنگ به شدت اضطراب آور است.

کاربرد: رنگ زرد برای کسب و کار های مرتبط با ورزش یا فعالیت های اجتماعی، یا بطور کلی برای بیزینس هایی در پی جلب توجه هستند مناسب ترند.

 

قرمز: این رنگ به شدت تحریک کننده و هیجان آور شناخته می شود و موجب افزایش فشار خون و متابولیسم بدن می شود. نکته دیگر اینکه امکان دیده شدن رنگ قرمز، بسیار بالاست.

کاربرد: رستوران - فروشگاه - باشگاه های ورزشی با فعالیت بدنی بالا - گیم نت ها

 

سبز: شماره 2 مورد علاقه ترین رنگ. این رنگ، رنگ طبیعت است. این رنگ به عنوان "شادابی" و "طراوت" معنی می شود و نماد رفاه، پیشرفت و محیط زیست است. توصیه می شود این رنگ برای کاهش استرس و افزایش آرامش خاطر استفاده شود.

کاربرد: سالن های آرایشی - مجموعه های آب گرم - محصولات ارگانیک و بازیافتنی - شرکت های مرتبط با سلامتی و تندرستی - محصولات دارویی

 

نارنجی: مفهوم "شادی" و "موفقیت" را منتقل می کند. همچنین موجب افزایش تحرک و خودباوری می شود.

کاربرد: بهترین هدیه به کارمندان - شرکت های تفریحی - تولید کننده های مواد غذایی - شرکت های تولید اسباب بازی

 

بنفش: این رنگ برای قرن ها سمبل اصالت و ثروت بوده است. همچنین یک ترکیب ناب از آرامش (از آبی) و تحرک ( از قرمز) . همراه با آرامش ذهن و اعصاب، می توان مخاطب را به گسترش افکار خلاق تشویق کرد.

کاربرد: محصولات مربوط به زنان و کودکان - شرکت های تولید کننده محصولات منحصربفرد و لوکس

 

سفید: عدم وجود رنگ، سفید است که احساس خالص بودن و تمیزی را بوجود می آورد.

کاربرد: هتل ها - بیمارستان و پزشکان - محصولات لبنی - شرکت های خدماتی و ...